Iedereen makkelijk toegang tot de juiste huisstijl
Jouw online brandbook
Is dit voor jou herkenbaar?
Je hebt een ontzettend gaaf traject gehad met een designer en je bent enorm trots op je nieuwe logo, je positionering en je uitstraling. Daar ligt het glimmende papieren brandbook op tafel en je hebt nog een digitaal pdfje gekregen.
Vanaf nu is alles strak in de huisstijl
Ik hoor je denken….. Want in de praktijk:
- Blijken veel teamleden nauwelijks te kijken naar het brandbook
- Werken veel teamleden met een kopie van een vorig document om iets nieuws te maken
- Staan logo's en andere huisstijlmiddelen vaak verstopt in een submap bij de afdeling communicatie
- Hebben teamleden vaak niet eens toegang tot de bestanden
- Is er geen overzicht van alle huisstijlmiddelen
- Wordt de afdeling communicatie vaak overspoeld met vragen voor een logo of afbeelding
- Ben je veel tijd kwijt naar het zoeken van het juiste plaatje in de beeldbank
Ik help jou met het inrichten van jouw online brandbook!
Hoe zorg je dat iedereen makkelijk toegang heeft?
Hoe zorg je ervoor dat iedereen in de organisatie op een makkelijke, eenvoudige manier toegang heeft tot de huisstijlelementen? Dat het direct duidelijk is welke kleuren je moet gebruiken? Teamleden eenvoudig de juiste afbeeldingen kunnen zoeken en gebruiken. Je altijd met de juiste sjablonen en templates werkt? Zodat:
- Je niet afhankelijk bent van een platform
- Je geen extra maandelijkse kosten hoeft te maken
- De gegevens altijd binnen jouw organisatie blijven denk aan privacy, vertrouwelijke informatie, etc)
- Collega’s zelf hun informatie kunnen vinden en weten hoe ze deze kunnen gebruiken
- Afdeling communicatie en marketing minder belast wordt met vragen als ‘waar kan ik het logo vinden’. En weer lekker bezig kunnen zijn met hun vak
- Je helemaal kunt regelen wie mag beheren en wie mag gebruiken
- En dat alles in de standaard Microsoft 365 Busienss / Enterprise omgeving
Een consistente huisstijl:
- Geeft je bedrijf een identiteit
- Vergroot je naamsbekendheid
- Onderscheid je van je concurrenten. Jij bent herkenbaar.
- Straalt professionaliteit uit. Jij bent de expert
- Creeert ook intern verbinding. Jouw medewerkers zijn een team
Marketingcommunicatie expert én Microsoft 365 trainer
Met mijn ervaring als marketingcommunicatie expert weet ik hoe belangrijk het is om je branding en huisstijl consistent te houden. Het zorgt voor herkenbaarheid van het merk. En hoe frustrerend het is als de branding versnippert. Of dat je telkens gevraagd wordt om te zoeken naar die ene foto of waar het logo ook alweer staat. Ik weet daarnaast ook precies wat je nodig hebt voor je collega’s zodat zij zelf de nodige informatie kunnen gebruiken. Deze achtergrond zet ik in samen met mijn ervaring en kennis in het gebruik van Microsoft 365.
Ik help jou met het inrichten van je brandbook
Jouw online brandbook
Samen met jouw richt ik het brandbook in en help jou hoe je dit verder kunt aanvullen en onderhouden. Dit doen we via online sessies waarin ik vooral jou help om het zelf op te zetten en in te richten.-
Het inrichten van jouw online brandbook is inclusief:
-
Een demo-omgeving voor inspiratie. Hier doe jij alvast jouw ideeën op voor jouw eigen brandbook
-
Drie technische sessies waarin we samen jouw online brandbook opzetten en jij leert hoe je het kunt vullen en onderhouden.
-
Een uitgebreide handleiding zodat jij ook na de technische sessies verder kunt.
-
Belangrijk:
-
Je hebt een Microsoft 365 account
-
Je kunt een team aanmaken
Deze ondernemers werken met white water virtual support
en meer!
training: Events en meetings in Microsoft 365 en Teams
Slim events en meetings organiseren
Je bent enorm ervaren in jouw werkzaamheden en jouw vak. Voor jouw collega’s ben je de spil in het web die alles wel weet te regelen. Vergaderingen, events, communicatie….. als er iets te regelen valt dan komen ze bij jou.
- Ik wil volgende week vergaderen met 8 inclusief lunch. Regel jij dit even?
- Heb jij de deelnemerslijst van het bedrijfsbezoek voor maandag?
- We gaan in mei naar de beurs. Pak jij dit even op?
- Help jij mee met de organisatie van het teamuitje?
Het organiseren van vergaderingen en events bestaat meestal uit heel veel kleine onderdelen. Hoe beter de details geregeld zijn, hoe ‘simpeler’ het aan de voorkant voor de deelnemer en bezoeker lijkt. Alles is namelijk geregeld. Maar…..
- Hoe houd jij het overzicht over al die kleine stappen?
- Hoe zorg je dat jouw mailbox niet overstroomt met vragen van alle interne en externe contacten bij het regelen?
- Stel je wordt ziek...... Hoe kunnen jouw collega's jouw taken overnemen zonder dat alles in het honderd loopt?
Ik ga je leren hoe je dit voortaan slimmer,
sneller en efficienter kunt doen
In deze training leer ik jou hoe jij met gebruik van Microsoft 365 en Teams vergaderingen en events nog handiger kunt organiseren. Zodat het jou minder tijd kost en je inbox overzichtelijk en zo leeg mogelijk blijft. En ben jij er niet tijdens de meeting of het event? Jouw collega’s kunnen het zo van jou overnemen.
Dus:
- Wil jij eenvouding taken uitzetten en informatie delen?
- Wil jij eenvouding taken uitzetten en informatie delen?
- Wil jij een duidelijk overzicht van de taken en de voortgang?
- Wil jij een makkelijk systeem om registraties en extra informatie bij te houden?
- Wil jij al jouw informatie op een centrale plek beschikbaar, zonder dat je van programma naar programma moet klikken?
Hoe werkt de training:
In verschillende modules geef ik tips en tricks voor het organiseren van vergaderingen en events. Er komen verschillende varianten aan bod. Van reguliere vergadering, tot webinar, tot bedrijfsbezoek of beursdeelname. Aan de hand van deze scenario laat ik je zien hoe je de verschillende onderdelen binnen Microsoft 365 kunt gebruiken. Ik leer je hoe het het aanmaakt, inricht en hoe je hiermee samenwerkt met je collega’s. Zo leer je de werkwijze en de toepassing.
Tijdens de training leer je de verschillende programma’s binnen Microsoft kennen en hoe je ze kunt gebruiken. Maar door de vertaling naar jouw werkzaamheden kun je het direct toepassen op jouw werkzaamheden, zodat het jou direct tijd en rust oplevert.
Je weet wel dat het makkelijker kan, maar hoe dan? Je hebt geen tijd en geen zin om dat helemaal uit te zoeken. Om daarna net niet dat antwoord dat antwoord te vragen op jouw specifieke vraag.
Mensen zijn gewoontedieren. Als we eenmaal gewend zijn op een bepaalde manier te werken, dan blijven we dat vaak ook doen. Terwijl techniek en ontwikkelingen doordenderen. Je kunt niet zelf alles bijhouden. Je moet ook gewoon werken. En lang niet alles is relevant voor jou.
Tijdens mijn online training leer ik jou de toepassingen van de programma’s binnen Microsoft 365 die jij direct kunt gebruiken in jouw werk. Ik vertaal het programma naar jouw werkzaamheden; hoe jij dit kan direct kan toepassen en zo direct makkelijker en sneller kunt werken.
Wat leer je:
- Slimmer vergaderen
- Organiseren van webinars
- Het regelen van een bedrijfsbezoek
- Het organiseren van een beursdeelname
- Hoe werken de verschillende onderdelen van Microsoft 365 en hoe werken ze samen?
- Hoe kun je makkelijk samenwerken met collega's en externen
- Hoe je het kunt inzetten voor jouw werk
- Opgeknipt in behapbare modules die je naast je werk kunt volgen
- Direct toepasbaar
Ben jij ook klaar met al die verschillende tools waar je telkens moet inloggen om het overzicht te bewaken?
Wie ben ik:
Ik ben Inge Verheggen. Geen trainer en geen ICT-er van oorsprong. Maar door mijn zoektocht om makkelijker te werken ben ik enthousiast geraakt door Microsoft. En deze zoektocht begon ongeveer 10 jaar geleden toen ik een oplossing zocht voor een beeldbank voor de 1000 afbeeldingen die ik moest beheren binnen het bedrijf waar ik werkte. In verband met het vertrouwelijke karakter was een internetoplossing geen optie. En daar was toen de man van ICT die mij wees op SharePoint. Dat was en daar zat het al in. Hoe? Dat wist hij ook niet.
Voor mij was dit het startpunt van de ontdekkingsreis binnen SharePoint en Microsoft. En sindsdien is mijn enthousiasme steeds meer gegroeid. Wel merkte ik in de praktijk dat SharePoint voor veel gebruikers en ICT behoorlijk omslachtig was. Teams heeft dat gat heel goed ingevuld, samen met alle andere programma’s binnen het Microsoft 365 pakket. Ik ben ervan overtuigd je met deze programma’s en functionaliteiten een complete, efficiënte en praktische backoffice kunt inrichten. Die ervoor zorgt dat je fijn samenwerkt, je minder tijd kwijt bent aan zoeken van informatie, niet meer omkomt in de e-mails en je overzicht geeft over jouw taken, maar ook die binnen de verschillende processen. Hoe je dit kunt inrichten voor jouw bedrijf of jouw afdeling? Dat leer ik je graag.
INSTRUCTIE
Hoofdstukken en modules over de verschillende soorten events en vergaderingen. Wat zijn de opties? Welke keuzes kun je maken? En hoe pas je de techniek van Microsoft toe binnen deze opties.
INSPIRATIE
Ik neem je mee met mijn ervaringen en leertraject. En ja, soms heb ik het meeste geleerd van de dingen die fout gingen.
Gebruik de tips en werkwijze voor andere processen in je bedrijf. Zodat je ook hier slimmer gaat (samen)werken.
DIRECT RESULTAAT
Op het einde van de training heb je alle tools en vaardigheden om direct aan de slag te gaan. Direct resultaat!
PERSOONLIJK
Deze training is ontstaan door al mijn ervaringen die ik heb opgedaan. Aangevuld met kennis hoe ik meer uit mijn werk en mijn tijd kan halen. Ik denk graag mee met jouw werkzaamheden. Neem contact op of stel deze in de Facebookgroep.
BONUS
Ik deel mijn tips en templates. Het is niet nodig het wiel opnieuw uit te vinden. Op deze manier kun je snel aan de slag.
LEREN VAN ELKAAR
Er is geen enkele route naar succes. Ieder bedrijf, ieder team en ieder persoon is uniek. Gebruik de Facebookgroep om vragen te stellen en van elkaar te leren.
Ik ben niet alleen trainer, maar werk daarnaast nog steeds als marketingcommunicatie specialist voor opdrachtgevers. Met beide voeten in de klei dus. Ik gebruik Microsoft 365 in mijn dagelijks werk. Experimenteer, maak fouten, ontdek en werk samen met andere teamleden. Deze ervaringen neem ik allemaal mee tijdens mijn training. Leren en experimenteren van elkaar en met elkaar, dat is een van de kernelementen. Zo wordt een plus een drie.
Ik help jou graag om ook handiger en slimmer te werken met Microsoft Teams. Overzicht te houden tussen al de verschillende taken die horen bij het regelen en organiseren.
Deze ondernemers werken met white water virtual support
LIVE, PERSOONLIJK EN MET AANDRACHT VOOR JOU
en meer!
VEELGESTELDE VRAGEN
Een betaald Microsoft Business account is wel handig. Binnen dit account heb je toegang tot alle apps die in de workshop besproken worden. Met een gratis account van Teams kun je wel meedoen en meekijken.
Afhankelijk van het type licentie dat je hebt bij een opdrachtgever kun je bepaalde onderdelen zelf opzetten en inrichten. Mogelijk moet je een aantal stappen met je opdrachtgever samen doen. Eenmaal ingericht, kun je met een regulier account of zelfs met een gastaccount er prima mee werken.
Na aanmelding en betaling krijg je van mij een bevestiging. Hiermee krijg je toegang tot de online leeromgeving met alle modules.
Heb je een livetraining geboekt? Voorafgaand aan de training voeg ik je toe aan mijn trainingsaccount zodat je live kunt meekijken. Daarnaast kun je met je eigen account de stappen volgen en Microsoft Teams direct inrichten.